INNOVATION OG TEKNOLOGI
I HJERTET AF DEN NYE MATRA 2016-KOLLEKTION
NuVinci
Det revolutionerende NuVinci®-drivsystem giver en afslappet køreoplevelse med jævn overgang fra et gear til det næste. NuVinci®-teknologien betyder, at man skal koncentrere sig mindre om at køre cyklen og mere om det, der er vigtigt! For eksempel trafikken eller skønheden i omgivelserne. Kontinuerligt variable planetgear er grundlaget for NuVinci®-teknologien, som nemt tilpasser sig dine behov som cyklist; uanset om du venter ved et rødt lys eller cykler i modvind, har du altid det bedste gearforhold takket være NuVinci Optimized™-komponenterne. Ikke flere gearskift, knirkende pedaler eller pedaltråd i et vakuum, bare nyd den bløde kørsel. Du er nødt til at prøve det!
Harmony-systemet tilføjer et ekstra element af komfort til den trinløse transmissionsteknologi. Det skyldes, at Harmony-systemet tilbyder kontinuerligt, automatisk gearskifte til dem, der foretrækker slet ikke at skulle bekymre sig om at skifte gear. Du indstiller din foretrukne kadence, og transmissionen styres automatisk, så du altid kan træde i samme tempo, selv op eller ned ad en bakke. Gearforholdet er altid optimalt indstillet, hvilket også øger batteriets levetid på din elcykel.
Med H8-controlleren fra Harmony 380-systemet, som er monteret på Matra i-Flow confort auto, kan du selv justere kadencen takket være controlleren med det imponerende LED-display (selvfølgelig altid med et jævnt skift). Hvis du vil tage over, kan du deaktivere den automatiske ændring med et tryk på en knap.
TranzX
Matra har valgt kvalitet i sine drivlinjer ved at vælge TranzX, et benchmark-mærke på elcykelmarkedet. TranzX er et mærke i JD Group:
- Producent af færdige produkter inden for mobilitetssektoren
- Specialist i levering af cykelkomponenter
- Mere end 20 års anerkendt erfaring inden for denne sektor
- Mere end 4.000 medarbejdere på verdensplan
Ved at vælge det bedste forhold mellem teknik og pris for sine motorer kan Matra tilbyde dig et bredt udvalg af innovative, højtydende motorer, som stadig er til at betale. Her er en præsentation af de forskellige udvalgte motorer:
M01 250 W
Den første motor i TranzX-serien kombinerer soliditet og effektivitet og vil få dig derhen, hvor du vil, uden nogen særlig indsats takket være dens rotationssensor, som giver dig mulighed for at tilkalde den bedste assistance fra starten af dit første pedaltråd.
Funktioner :
Teknologi: Børsteløst gear
Maksimal hastighed: 25 km/t
Nominelt/maksimalt drejningsmoment: 14,5-40 Nm (maksimalt drejningsmoment tilgængeligt ved opstart)
Støjsvag: < 69 dB
36V front- eller bagmonteret
M25 250 W
M25 er også en central motor og er den første motor i TranzX-serien, der kombinerer rotations- og drejningsmomentsensorer. Det betyder, at den leverer sin kraft progressivt i henhold til dine behov uden at glemme dig, når du starter op. Dens meget kraftige drejningsmoment betyder, at den kan tilfredsstille alle dine ønsker, samtidig med at den er meget diskret. M25 kræver også meget lidt batteristrøm takket være dens energioptimeringssystem. Endelig er den udstyret med en hastighedssensor, der beregner den nødvendige energi på tidspunkt T.
Funktioner :
Teknologi: Børsteløst gear
Maksimal hastighed: 25 km/t
Nominelt/maksimalt drejningsmoment: 22-60 Nm
Maksimalt drejningsmoment: afhængigt af din pedalindsats + assistance fra opstart
Støjsvag: < 67 dB
36V central montering
E-DREVET AF BOSCH
Matras i-Flow Confort-, i-Step- og i-Force-serier er udstyret med højtydende Bosch-motorer - systemets nøgleelement!
Den er centralt placeret og udnytter gearskiftesystemet til at udvikle sin enestående ydeevne. Da dens omdrejningshastighed er knyttet til pedalkadencen, er motoren meget oftere i sit optimale ydelsesområde, hvis brugeren skifter gear korrekt. Det er derfor, rækkevidden er så lang uden behov for et overdimensioneret batteri, og det er også derfor, det er så nemt at bestige bakker på over 20 %!
De 4 assistanceniveauer er proportionale med cyklistens indsats og spænder fra 40 % til 300 % af indsatsen. Systemet, der er baseret på bilens logik, fortæller brugeren, hvornår der skal skiftes gear. Denne assistance vil derfor være optimal, når rytteren befinder sig i det korrekte pedalkadenceområde, som det mekaniske gearskifte tillader". Systemets reaktionsevne er baseret på en processor, der beregner data 1.000 gange i sekundet.
En anden væsentlig fordel er, at hjulene er identiske med dem på en almindelig cykel og derfor let kan afmonteres, i modsætning til et hjul med navmotor. Der er ingen kabler, der skal kobles fra, eller sensorer, der skal kalibreres igen, når du tager dem af cyklen.
Her er et kort resumé af dens funktioner og kvaliteter:
- Motorens maksimale drejningsmoment: 60
- Central motor, der vejer mindre end 4 kg
- Kraft overføres til hjulet ved hjælp af gearskiftesystemet, hvilket giver rækkevidde og krydsningskapacitet
- Bilteknologi, pålidelighed, ydeevne og optimal effektivitet
- Lavt tyngdepunkt destabiliserer ikke cyklen
- Kompakt, robust og stænktæt med et beskyttende kabinet mod stensprøjt
- 3 integrerede sensorer (indsats, rotation, hastighed)